Woolrich

Achtergrond van het merk Woolrich
De Engelse immigrant John Rich heeft het merk ‘Woolrich’ opgericht in het jaar 1830 in de Verenigde Staten. In deze periode startte hij zijn eerste wolmolen. Na het oprichten van het merk reisde hij verschillende malen naar houtkampen en boerderijen. De heer Rich verkocht verschillende wollen spullen aan deze houtkampen en boerderijen. Denk aan spullen zoals dekbedden, stoffen, garen en sokken. Al deze spullen waren van de stof wol. Het eerste product dat Rich maakte, was het dekbed. Deze verkocht hij vooral aan de houthakkers. Ook had Rich een aandeel in de Amerikaanse Burgeroorlog. Deze dekbedden werden namelijk weggegeven aan de Amerikaanse soldaten. John Rich streefde vooral naar prestaties van hoge kwaliteit. Daarnaast wilde Rich, door middel van zijn merk, steeds inspelen op de eisen van de samenleving.

Woolrich in Europa
W.P. Lavori in Corso zorgde ervoor dat Woolrich zich ook ging vestigen in Europa. Dit resulteerde in een groot succes. Het doel van het bedrijf was om een omzetgroei van 14 procent te realiseren in vijf jaar tijd. Zoals het er nu uitziet, gaat dit ook zeker lukken.

Kenmerken van Woolrich
Woolrich staat vooral bekend om het feit dat zij de eisen van John Rich altijd heeft nageleefd. Zoals eerder vermeld streefde Rich vooral naar goede kwaliteit. Ook wilde Rich steeds inspelen op de wensen van de samenleving in die tijd. Woolrich heeft altijd deze strategie nagestreefd. Ook nu nog staat Woolrich bekend als een innovatief merk.

Exclusieve Loro Piana mode bij Pauw.com

Moderne kleding met tijdloze look